Skip to content
American Income Life

American Income Life Reviews

www.ailife.com
Is this your business?
What is your customer experience with American Income Life?

American Income Life Overview

The generated data is based on reviews and questionnaires provided by PissedConsumer.com users.

AI insights based on reviews
Rating Distribution

American Income Life has a 1.5 star rating based on 38 customer reviews. Consumers are mostly dissatisfied and only 25% would likely recommend.

Key Takeaways for Future Customers

  • Read American Income Life reviews and verify agent promises before signing.
  • Expect potential billing and refund delays; request written confirmation for cancellations.
  • Document calls and bank drafts in case of disputed withdrawals.

Negative Feedback / Risk Areas

  • Recurring customer complaints about poor customer service and no response to calls.
  • Frequent refund and cancellation issues and disputed auto withdrawals.
  • Allegations of misrepresentation by agents and claim processing delays.

Positive Feedback

Some mention friendly agents and clarity of the product and occasional helpful service when changing account details.

View full overview ›

Media from reviews

American Income Life - Loan off my insurance policy need help with bills
American Income Life - Review in Insurance category
View all media ›

Turn one complaint into a collective action

PC collective complaint

A Collective Complaint helps you unite consumers dealing with the same issue, such as wrong charges, unexpected fees, damaged items, or misleading promises. It goes beyond a single review by growing stronger with every signature, making it harder to ignore. Once you reach 20 supporters, we’ll send it to the company to encourage a response.

Start Collective Complaint
Show reviews that mention
policy customer insurance number policies information phone higher premium life insurance service
Filter review
Sort by
Jamie F Rmd

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Columbia, Tennessee

Got a voicemail inside business hours.

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Phone contact was blocked or unhelpful.
  • - Documentation was obtained only after filing a BBB complaint.
  • - The reviewer plans to avoid this company.

We called to do business with this company again, and we have been hit with a stone wall every time we have tried to call. We even had to place a complaint with the BBB; that was the only way we got the documentation we needed!

This business is trash, and I'll make sure that nobody who comes into my building has a policy with them.

They make it too hard to help people do the right thing for their loved ones. Shame on them; we'll be filing a complaint again with the BBB.

Cons:
  • Poor record keeping and documentation
  • Bad communication with customers
  • Poor internal communications

Preferred solution: We need someone to actually answer the phone during business hours and stop all the runaround.

User's recommendation: Run, find a different company to do business with.

View full review
Tonishea M

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Chicago, Illinois

Cancelled my life insurance company

Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

cancelled my life insurance. company like to cancelled my life insurance.

please cancelled. no phone call. I think this is a scam. please cancelled my information.

no insurance. please just cancelled.

already have insurance through husband is carrying me, so I need to get off this insurance. please take me off of this insurance.

Preferred solution: nothing just please

View full review
Trevia Kjl
map-marker Milwaukee, Wisconsin

No customer service

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

I called to request a copy of the surrender value of my policy. No response. It seems i only hear from AIL when they want to sell me an expensive policy.

View full review
Tiffany W Ztj

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Kennewick, Washington

I canceled my policies with you...

Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - Customer canceled policies and asks if the cancellations are official.
  • - System showed after-hours during a 3pm call; cancellation form may be submitted.

I canceled my policies with you recently. I was just wondering if my policies are officially cancelled.

I tried calling customer services, but it said that I called after hours, even though it was only 3 pm when I called. I'm pretty sure I filled out a cancellation form, but I just wanted to make sure everything was cancelled.

Thank you.

Tiffany Woodrich

View full review
pamela d Pbz

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Kansas City, Missouri

I was disrespected by an agent named...

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
Contacted the company first

The reviewer tried to contact the company before posting this review.

AI Highlights
  • - The agent yelled, pressured me to reinstate my husband's policy at a higher premium, claimed 7 calls, and hung up when I objected.

I was disrespected by an agent named Brandon, phone number 205-358-****. He was yelling at me and telling me that my husband's policy needed to be reinstated at a higher price for more insurance.

I kept telling him I couldn't afford a higher premium, but he kept insisting that I needed to do this. I kept reminding him repeatedly that I couldn't afford a higher premium. I also asked him why my husband's policy needed to be reinstated if it hadn't been canceled, other than to sell me higher insurance.

He also told me they had called me 7 times, which they had, and I had told them before I couldn't afford a higher premium then. I didn't appreciate the attitude he gave me, then he hung up on me.

Preferred solution: Apology

User's recommendation: agent should contact you in person not by phone

View full review
1 comment
Guest

How is an agent supposed to contact you in person? Show up at your house?

Anonymous

American Income Life - Life Insurance Review

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

My mother (a 78 yr old) was looking to purchase life insurance. We had a agent to come over and explain the difference between whole life and term life.

So, we decided the whole life is what we were looking for, for my mom. I told the agent i wanted to be able to ship my mothers remains back to where her husband was burried and pay for services. The agent numerous times explained to us we were purchasing whole life insurance, and in the event of my mothers passing, it would pay out the amount we purchased. Well come to find out after calling to inquire about a mistake made on the agents part.

My mother did not have whole life insurance in the amount we purchased, but an accidental policy for 10,000 and a gradual policy that would pay 2,500 in the event she pass. Now this gradual policy increases of a certain period of time. We NEVER asked for either policy. I had never heard of such policy, and if the agent had explained that to us we would have never agreed to this.

If my mother(God forbid) pass today that policy AIL gave us would not be enough to bury my mom. This company took $173 from my mother, who's on a fixed income, and and lied to her. I also, purchased a mortgage protection policy from them, and once again was lied to. So, we're out of the money we spent.

Andy mothet does not have the policy she asked for.

No one i talked was remorseful, and offered to refund out money. THIS COMPANY IS A RIPP OFF!

Reason of review:
Problems with payment
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. One of our supervisors has been in contact with you to resolve your issue. If you should need any additional assistance, please do not hesitate to contact us.
View full review
Anonymous
map-marker Cheney, Washington

American Income Life - Customer Care Review from Cheney, Washington

Stay away from this company they don't return calls i still don't have answers to my problem and when I called her office again and ask why they did not return my calls they said their computers were down in Texas their main office so I told Brittany why did you return my call and at least told me that she instantly got rude and I also told her that I wanted a refund even got more rude and hung up on me I have been multiple calls to my agent Brandon and he is yet called me back stay away

Reason of review:
Poor customer service
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. The Altig Agency office has been in contact with you to help resolve your issue. If you should need any additional assistance, please do not hesitate to contact us.
View full review
1 comment
Guest

I just recently had some dealings with one of their INS Reps, and it was a awaking experience. She claimed to be calling on behalf of my daughters wishes.

TRANSLATION: Sales Pitch in motion Rep claims that she need to me see my daughter's certificate, but that I need to attend a ZOOM call that will only take 15 minutes. TRANSLATION: Sales Pitch in motion I tell her I don't want to do a zoom call and that she can explain what as well as show me what she has to show me by sending the certificate. She keep insisting on a Zoom Call, and I'm not having it. I tell her if s she can't explain via this phone call then she can kiss off, since I don't see where a zoom call is required to give me a certificate!!

She sort of got offended, and I really didn't care. She works for a Company, and I don't but I wasn't going to put up with an obvious backdoor sale pitch for insurance. So when I didn't budge she claims that she would call me the next day, and low and behold she never called. Why?

Because this company is a SCAM!! Hellofva way to do business AI!!!

Anonymous
map-marker Irving, Texas

American Income Life - Customer Care Review from Irving, Texas

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Our family including our young children are receiving messages from a Doug Blair, alias junior Blair. He is out of your Sam Antonio office according to the website.

We reported it to the company website and one of the secretaries there is not helping us.

We can take a joke, but the contact is a bit too much for our family. Who contacts the kids????

Reason of review:
Poor customer service
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. One of our supervisors has been working with you to resolve your issue. If you should need any additional assistance, please let us know.
View full review
Anonymous
map-marker North Providence, Rhode Island

Review in Insurance category from North Providence, Rhode Island

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

I worked for them only for like two weeks slod 3 policies and didn't got paid any commission for them. Now the company wants me to pay back commissions that I was never paid, the agency kept any commissions after I left. Why I have to pay if I worked those 2 weeks basically for free, ask the owners of the agency to pay for it they kept the check.They want 800 dollars back, what about my wasted time working for free.

American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. We have been trying to reach you at the phone number and email address that you’ve provided but have been unable to do so. We’ve left you a voicemail advising you how this issue was resolved. If you should need any additional assistance, please contact us at the phone number or email address provided in our communications with you.
View full review
Anonymous
map-marker Santa Rosa, California

American Income Life - Review in Insurance category from Santa Rosa, California

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

AIL Sales associate from Santa Rosa Ca, Ryan Kendl is a manipulative deceiving pretentious twerp that preys on low income Hispanic families, convinces the oldest child of the house to translate his *** with the parents, pretending like it's for their best interest.

Reason of review:
Poor customer service
American Income Life Reply:
Thank you for contacting American Income Life. We have reached out to you at the provided email address to try to obtain additional information, but we have not received a response. Once we receive the requested details, we will then be able to review with the agent.
View full review
Anonymous
map-marker El Monte, California

Review in Insurance category from El Monte, California

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Your review is *** and your niece is a crook and so are you. Your company waste people's time who are looking for work and you snakes come in to try and mislead those who are already in a bad position.

AIL trains you to seek your own mother, in exchange for a referral; plus the money you have to fork out before you even start being on your own. Typical bait and switch for the ignorant and good for those who can lie their way out of a paper bag.

Reason of review:
Not as described/ advertised
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. We have been unable to contact you regarding your concern, but once we do, we will be able to better address the issue with this agency office. Please contact our corporate office at 1-800-433-3405 if you would like further assistance with this matter.
View full review
Anonymous
map-marker Dallas, Texas

Horrible, Expensive, Confusing, no communication!!!!

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Have had a policy with AIL for a while, have seen Three different agents(WHY!?!) no have a monthly bill for 101.16 - called final agent (no names mentioned) always have to leave a voice mail - with no call back from him!!!! Cancelation paper signed and mailed back - money still coming out of account!!!

Please do not buy their policies!!!

They will not help you once they have your account information!

I want a company that cares for me, like they say - if a customer can't pay for the policy - respect that!!!!! Cancel that policy with out question and with out any problems.

Stand behind your product. Customer service counts regaurdless of what you are selling!!!!

Cons:
  • Commission only
  • Lied to me
Reason of review:
Poor customer service
Loss:
$350
Preferred solution:

Full refund and a gaurentee that all policies with the company have been canceled with no further charges

American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. We regret that your Customer Service experience did not meet your expectations. One of our managers has reached out to you by phone to try to help resolve your issue, but she has been unable to do so. We have, however, credited back the premiums you were due to your account. If you have any questions or should need any additional assistance, please do not hesitate to call.
View full review
Anonymous
map-marker Fort Saint John, British Columbia

Payment taken even after cancellation of policy

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

My husband and me started a policy last year june.every month 73.67was taken from our account. due to financial problems we decided to cancel our policy.

we tried to call AIL's main office.we didn't get a proper response. so we called the local agent on may first week. told him to cancel our policy. he said we are not going to get any refund,but he wll do the need full to cancel the policy.

as the payment was taken from our account 15th of every month, we reminded the agent 3 times please make arrangement not to take any more payment from our account. He promised that it wont happen.But on the 16th pf may 73.67 was taken from our account.

tried to call,email the agent no response. we lost almost 800 dollars plus another $73.67

Reason of review:
Problems with payment
Loss:
$74
Preferred solution:

Full refund

American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. One of our Customer Service supervisors has reached out to you to make sure that your refund gets processed. Please accept our apologies for the confusion. If you should need any additional assistance, please do not hesitate to reach us at 1-800-433-3405.
View full review

Insurance Expert Talks

Exposed: Types of Insurance Scams and Fails

Exposed: Types of Insurance Scams and Fails

In this video interview, Charles R. Gallagher, an attorney, explains what sort of insurance fraud happens with consumers. Find out more about insurance fraud, the worst cases discovered, and how to protect yourself from insurance scam.

Read full article
Charles
Charles

Charles R. Gallagher, an attorney and managing partner with Gallagher & Associates. His practice focuses on insurance litigation, foreclosure defense and consumer law.

Laela Cnx

Shady and Unethical

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Shady, deceptive, and misleading. I was spammed by a recruiter and let her know that I am only interested in recruiting positions and not the least bit interested in sales.

She scheduled an interview for me leaving me with the impression that I would be interviewing for a recruiting position. They do not give the full name of the company, just AIL. I went in for the "interview" and was asked what I least like to do. My answer was sales.

They still proceeded to lead me into a room full of about 30 other applicants. The entire thing was a pitch for sales people to join their company. Needless to say, I was livid and walked out. They tout their core values as being Honesty, Integrity, and Trust, none of which I witnessed through this unethical and misleading process.

It is bad enough to sham people into believing they are getting a 1 on 1 interview, then pull this, but to pull a stunt like this on a fellow recruiter??? Shame on you!!! This kind of unethical recruiting is why HONEST, hard working recruiters get a bad rap. When I sent her a text, thanking her for wasting my time, instead of an apology, I received insults.

I wish I could screen shot the conversation here. Do not waste your time with these people!

Cons:
  • Employment recruitment techniques
  • Lies
  • Misrepresent themselves at every step
Reason of review:
Hiring practices
Preferred solution:

Let the company propose a solution

American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. We have contacted your local office regarding your concern, and they have personally reached out to you to discuss their interview process. We wish you the best of luck in your future endeavors.
View full review
Anonymous
map-marker Butte, Montana

American Income Life - Review in Insurance category from Butte, Montana

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

They do not tell you that if you are on medicaid that none of your accidental claims will be paid to you.. 150$ a month and cant even utilize the benifits you pay for unless you die.

In which case who knows if they wont just cut medicaid your check for that too. Third party liability..

Reason of review:
Problems with payment
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. One of our local agents has reached out to you to review your coverage with you and answer any questions that you may have. If you should have any additional questionThank you for reaching out to American Income Life. One of our local agents has reached out to you to review your coverage with you and answer any questions that you may have. If you should have any additional questions, please do not hesitate to contact our corporate office at 1-800-433-3405.
View full review
Martiza Dyz

Review in Insurance category from Sandusky, Ohio

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full

Omg!!! Today, april 18th 2016.

3 calls back to back, AIL telling me they need to go over our policies and see if we have any questions. I told him we had no questions and our policies are fine. I told them that we will not keep adding to our policies. We pay over 300 dollars a month and it seems its not enough to them.

Every year its always something else. The first call he wanted to come over around 9pm at night and told him no, due to my husband and daughter going to bed at 8pm. He wanted to come over this weekend, there again i told him no. I told him again i had no questions.

Second call, same guy asked to come over tomorrow around 9pm. Now im pissed. I told him"i told you no because my husband works and needs to go to bed early." He called the third time and wanted to come over fri or sat. This man knew i just had surgery a week ago, and couldnt wait at least a couple weeks to speak to us.

This company doesnt care about the needs of the customer, as long as they are getting more money from us,that is all that matters. It was proven today.

Reason of review:
Poor customer service
American Income Life Reply:
Thank you for reaching out to American Income Life. We apologize for this situation and are working with the agency involved to make improvements. If you should need any additional assistance, please do not hesitate to contact us at 1-800-433-3405.
View full review

About

Related Companies

Globe Life Insurance, Arias Agencies, Lloyd Agencies, United American Insurance Company, Cunningham Weatherspoon Agency

Summary

Providing life and supplemental health insurance to members of labor unions, credit unions and associations through independent agents, the company was founded in 1951. All policies sold by independent agents - Find your agent More than 2 million policyholders and $41
Billion of insurance in effect, Grade "A" by Better Business Bureau, "A+" Rated for Financial Strength

American Income Life reviews and complaints

American Income Life is ranked 325 out of 2464 in Insurance category

Area Served

USA

Payment Methods

VISA

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content
  • PissedConsumer is on the Inc. 5000 list

For more information read Blog article